Rzecznik Praw Pacjenta
Pan Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Sekretariat:
tel.: (22) 532 - 82 - 50
fax.: (22) 532 - 82 - 30
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Przyjęcia interesantów w Biurze:
- Poniedziałek - w godzinach od 9.00 do 18.00
- Wtorek - w godzinach od 9.00 do 15.00
- Środa - w godzinach od 9.00 do 15.00
- Czwartek - w godzinach od 9.00 do 15.00
- Piątek - w godzinach od 9.00 do 15.00
Ogólnopolska bezpłatna infolinia
Rzecznika Praw Pacjenta:
800 - 190 - 590
(z tel. stacjonarnych i komórkowych)
czynna pn. - pt. w godz. 8.00 - 20.00
Informacja w sprawie składania i rozpatrywania skarg i wniosków
- Świadczeniobiorca może złożyć skargę związaną z naruszeniem zasad udzielania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w komórkach skarg i wniosków działających w Centrali i w oddziałach Funduszu.
- Skargi i wnioski mogą być składane pisemnie, za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej jeżeli są opatrzone podpisem elektronicznym lub ustnie do protokołu.
- Skargi lub wnioski mogą być składane w imieniu własnym lub innej osoby za jej pisemną zgodą
- Uwaga! Skargi lub wnioski, nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby, która je wniosła, pozostaną bez rozpoznania.
- Nie rozpatruje się spraw, które zostały rozstrzygnięte prawomocnym wyrokiem sądu lub ostateczną decyzją administracyjną. Świadczeniobiorca, którego prawo do świadczeń zdrowotnych nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może także złożyć skargę do:
- Rzecznika Praw Pacjenta,
- Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Lekarskiej,
- Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych,
- Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Sekcja Skarg i Wniosków
Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ
ul. Chałubińskiego 8
00-613 Warszawa
Faks: (22) 582 84 21